Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Uczmy się języków!

Agnieszka Niemojewska

Poznańskie wydawnictwo LektorKlett wypuściło na rynek ciekawą serię rozmówek. Czym różnią się od tych dostępnych już w księgarniach?

Mów jak rodowity Anglik
Wydawnictwo LektorKlett

Na pewno przeznaczone są dla osób, które opanowały dany język obcy przynajmniej na poziomie podstawowym. Przygotowano je z myślą o dorosłych – świadczy o tym dobór słownictwa. Jak podkreśla sam wydawca, to np. „angielski, jakiego nie znajdziesz w podręcznikach szkolnych". I rzeczywiście – w dziale „uczucia i cechy" znajdziemy podstawowe wulgaryzmy. Nie musimy się nimi posługiwać, ale warto wiedzieć, co do nas wykrzykują podchmieleni Anglicy czy Hiszpanie.

Mów jak rodowity Francuz
Wydawnictwo LektorKlett

Niewątpliwie tego typu rozmówki mogą być pomocne zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy chcą nawiązać kontakty biznesowe za granicą. Odwiedzają potencjalnego wspólnika np. we Francji, zapraszają go do restauracji i okazuje się, że gość jest... wegetarianinem. Wystarczy wtedy zapytać kelnera: „Vous avez une alternative végétarienne?" (Czy macie wybór potraw wegetariańskich? – jeśli kelner zaprzeczy, grzecznie będzie zmienić lokal). W rozmówkach znajdziemy również przykładowe wypowiedzi dotyczące podróżowania, polityki, bezpieczeństwa, wyglądu oraz „wszystkiego, co sprawia przyjemność". W osobnych „dymkach", na czerwonej apli, znajdziemy ciekawostki dotyczące danej nacji (np. „Hiszpanie są impulsywni – często kierują się bardziej emocjami niż racjonalnymi argumentami...").

W serii dotychczas ukazały się rozmówki: angielskie, niemieckie, francuskie, hiszpańskie i włoskie.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Wojciech Romański

W smoczym kręgu

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej