Najnowsza interwencja Uważam Rze

Kwitnie handel w internecie

Agnieszka Niemojewska

Już 16 lipca rusza Letnia Szkoła e-Commerce Polska dla przedsiębiorców, którzy planują rozpoczęcie działalności w sieci

Przykładem tego, że w naszym kraju rynek e-handlu nieustannie się rozwija, jest projekt e-Commerce Polska, która przygotowała właśnie Letnią Szkołę dla przedsiębiorców. Zajęcia będą się odbywać w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Można będzie uzyskać rzetelną wiedzę od ekspertów e-Commerce Polska, którzy są praktykami branży e-handlu i działają w tym sektorze nieprzerwanie od wielu lat. Podczas zajęć poruszą kwestie zastosowania technologii w e-commerce, efektywnej sprzedaży, szeroko pojętej obsługi e-klienta, a także marketingu online w e-commerce.

Szkoła jest skierowana do przedstawicieli różnych branż, a w związku z tym zajęcia podzielone będą na dwie grupy. W pierwszej znajdą się przedstawiciele branż: fmcg (fast-moving consumer goods, czyli produkty szybkozbywalne po względnie niskich cenach), fashion oraz sport, natomiast w drugiej – elektronika oraz dom i ogród. – Wybraliśmy takie gałęzie handlu, bo dostrzegamy ich olbrzymi potencjał dla branży e-commerce. Bardzo wiele firm działa prężnie na rynku offline, a nie prowadzi sprzedaży czy nie świadczy usług w sieci. Klienci stawiają coraz wyższe wymagania, oczywistością zaczyna być obecność w internecie. Dla przedsiębiorców jest to sygnał, że należy się rozwijać i przenosić swoją działalność do sieci, dla nas – że istnieje rzeczywista potrzeba ich edukowania, jak to zrobić – przekonuje Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektorka biura e-Commerce Polska.

Zajęcia będą się odbywać raz w tygodniu przez cztery tygodnie. Każde spotkanie będzie dotyczyć jednego bloku tematycznego. Pierwszy blok skupi się na technologii w e-commerce oraz kwestiach operacyjnych (e-logistyka, wysyłka zamówień), a odbędzie się w Warszawie 16 lipca. Drugie spotkanie będzie poświęcone roli marketingu online w przyciągnięciu konsumenta do e-sklepu. Słuchacze będą mogli się dowiedzieć, jak z internetu zrobić skuteczny kanał sprzedaży i pozyskiwania klienta. Blok realizowany będzie w Warszawie (23 lipca) oraz w Krakowie (25 lipca). Trzeci tydzień poświęcony zostanie sprzedaży, a głównie zagadnieniu rozszerzenia kanału sprzedaży o online. Zajęcia odbędą się w Warszawie (30 lipca) oraz we Wrocławiu (1 sierpnia). W ostatnim bloku omówione zostaną aspekty prawne przy przejściu z biznesu offline do online (Warszawa, 6 sierpnia). Więcej informacji na temat Letniej Szkoły e-Commerce można uzyskać na stronie www.ecommercepolska.pl.

Ekspansja e-zakupów w Polsce

Obecnie Polska zajmuje 28. miejsce wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie – tak wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield. Sprzedaż internetowa stanowi w Polsce ok. 5 proc. ogólnej sprzedaży i sięga blisko 5 mld zł rocznie. Eksperci podkreślają, że co prawda istnieją jeszcze w Polsce obszary bez dostępu do internetu, ale szybko nadrabiamy dystans cywilizacyjny.

– 28. pozycja Polski wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego, zważywszy na to, jak duże i rozwinięte gospodarki są przed nami, nie jest wcale najgorsza. Dość powiedzieć, że wyprzedzamy naszych sąsiadów z regionu czy tak duże państwa jak Hiszpania – powiedział Agencji Informacyjnej Newseria Marek Noetzel z Cushman & Wakefield.

Miejsce w rankingu to pochodna wielu czynników. Jednym z nich jest dostęp do infrastruktury, a jak podkreślają eksperci, to wciąż w Polsce problem. Nasz kraj zajmuje dopiero 37. miejsce pod względem infrastruktury. – Są regiony, gdzie internet, zwłaszcza ten szerokopasmowy, wciąż nie jest dostępny, np. na wschodzie kraju, na Mazurach. W takich miejscach nie można mówić o handlu online. Poza tym Polska jest dość dużym krajem, ale z mniejszym zagęszczeniem ludności. O wiele łatwiej w infrastrukturę zaopatrzyć kraj wielkości Czech czy Węgier. W porównaniu z Zachodem nadrabiamy różnice cywilizacyjne, szczególnie widać to na przykładzie najmłodszego pokolenia, które bardzo intensywnie korzysta z nowych technologii, dokonując zakupów – dodaje Marek Noetzel.

Poprzednia
1 2 3 4

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy