Najnowsza interwencja Uważam Rze

Kwitnie handel w internecie

Agnieszka Niemojewska

Już 16 lipca rusza Letnia Szkoła e-Commerce Polska dla przedsiębiorców, którzy planują rozpoczęcie działalności w sieci

Przykładem tego, że w naszym kraju rynek e-handlu nieustannie się rozwija, jest projekt e-Commerce Polska, która przygotowała właśnie Letnią Szkołę dla przedsiębiorców. Zajęcia będą się odbywać w Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Można będzie uzyskać rzetelną wiedzę od ekspertów e-Commerce Polska, którzy są praktykami branży e-handlu i działają w tym sektorze nieprzerwanie od wielu lat. Podczas zajęć poruszą kwestie zastosowania technologii w e-commerce, efektywnej sprzedaży, szeroko pojętej obsługi e-klienta, a także marketingu online w e-commerce.

Szkoła jest skierowana do przedstawicieli różnych branż, a w związku z tym zajęcia podzielone będą na dwie grupy. W pierwszej znajdą się przedstawiciele branż: fmcg (fast-moving consumer goods, czyli produkty szybkozbywalne po względnie niskich cenach), fashion oraz sport, natomiast w drugiej – elektronika oraz dom i ogród. – Wybraliśmy takie gałęzie handlu, bo dostrzegamy ich olbrzymi potencjał dla branży e-commerce. Bardzo wiele firm działa prężnie na rynku offline, a nie prowadzi sprzedaży czy nie świadczy usług w sieci. Klienci stawiają coraz wyższe wymagania, oczywistością zaczyna być obecność w internecie. Dla przedsiębiorców jest to sygnał, że należy się rozwijać i przenosić swoją działalność do sieci, dla nas – że istnieje rzeczywista potrzeba ich edukowania, jak to zrobić – przekonuje Patrycja Sass-Staniszewska, dyrektorka biura e-Commerce Polska.

Zajęcia będą się odbywać raz w tygodniu przez cztery tygodnie. Każde spotkanie będzie dotyczyć jednego bloku tematycznego. Pierwszy blok skupi się na technologii w e-commerce oraz kwestiach operacyjnych (e-logistyka, wysyłka zamówień), a odbędzie się w Warszawie 16 lipca. Drugie spotkanie będzie poświęcone roli marketingu online w przyciągnięciu konsumenta do e-sklepu. Słuchacze będą mogli się dowiedzieć, jak z internetu zrobić skuteczny kanał sprzedaży i pozyskiwania klienta. Blok realizowany będzie w Warszawie (23 lipca) oraz w Krakowie (25 lipca). Trzeci tydzień poświęcony zostanie sprzedaży, a głównie zagadnieniu rozszerzenia kanału sprzedaży o online. Zajęcia odbędą się w Warszawie (30 lipca) oraz we Wrocławiu (1 sierpnia). W ostatnim bloku omówione zostaną aspekty prawne przy przejściu z biznesu offline do online (Warszawa, 6 sierpnia). Więcej informacji na temat Letniej Szkoły e-Commerce można uzyskać na stronie www.ecommercepolska.pl.

Ekspansja e-zakupów w Polsce

Obecnie Polska zajmuje 28. miejsce wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie – tak wynika z raportu firmy Cushman & Wakefield. Sprzedaż internetowa stanowi w Polsce ok. 5 proc. ogólnej sprzedaży i sięga blisko 5 mld zł rocznie. Eksperci podkreślają, że co prawda istnieją jeszcze w Polsce obszary bez dostępu do internetu, ale szybko nadrabiamy dystans cywilizacyjny.

– 28. pozycja Polski wśród najbardziej rozwiniętych rynków handlu internetowego, zważywszy na to, jak duże i rozwinięte gospodarki są przed nami, nie jest wcale najgorsza. Dość powiedzieć, że wyprzedzamy naszych sąsiadów z regionu czy tak duże państwa jak Hiszpania – powiedział Agencji Informacyjnej Newseria Marek Noetzel z Cushman & Wakefield.

Miejsce w rankingu to pochodna wielu czynników. Jednym z nich jest dostęp do infrastruktury, a jak podkreślają eksperci, to wciąż w Polsce problem. Nasz kraj zajmuje dopiero 37. miejsce pod względem infrastruktury. – Są regiony, gdzie internet, zwłaszcza ten szerokopasmowy, wciąż nie jest dostępny, np. na wschodzie kraju, na Mazurach. W takich miejscach nie można mówić o handlu online. Poza tym Polska jest dość dużym krajem, ale z mniejszym zagęszczeniem ludności. O wiele łatwiej w infrastrukturę zaopatrzyć kraj wielkości Czech czy Węgier. W porównaniu z Zachodem nadrabiamy różnice cywilizacyjne, szczególnie widać to na przykładzie najmłodszego pokolenia, które bardzo intensywnie korzysta z nowych technologii, dokonując zakupów – dodaje Marek Noetzel.

Poprzednia
1 2 3 4

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?