Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Mitsubishi ASX Cena: od 63300 zl brutto

Trwałe, modne i wygodne

Krzysztof Galimski

Już na pierwszy rzut oka ASX odróżnia się od swoich konkurentów. W klasie, w której króluje grzeczny, a czasem nawet „zabawkowy" design, Japończyk sprawia wrażenie ledwie tłumionej agresji i mocy.

Nic dziwnego, projektując ten model Mitsubishi wzorowało się na innym produkcie swojego koncernu i to zdecydowanie najszybszym, z łatwością przewyższającym osiągami jakiekolwiek pojazdy takich marek jak Porsche czy Ferrari. Co ciekawe, nie był to jednak samochód, a... samolot. Konkretnie – myśliwiec Mitsubishi F-2, czyli japońskie rozwinięcie znanego i u nas F-16.

Wnętrze – typowo japońskie. Zero fantazji i sto procent rozsądku. Ciemne i twarde materiały sprawiają dość ponure wrażenie. Na pocieszenie trzeba jednak dodać, że funkcjonalność jest pierwszorzędna. Całe wyposażenie kabiny jest na tyle intuicyjnie rozplanowane, że można je obsługiwać z zamkniętymi oczami. Samochód jest bardzo przestronny – ASX może pochwalić się największym rozstawem osi spośród wszystkich kompaktowych SUV-ów. Wygodnie jest więc i z przodu, i na tylnej kanapie, a 442-litrowy bagażnik jest w tym segmencie jednym z największych.

Najwyższe pochwały należą się zawieszeniu. Inżynierom z kraju kwitnącej wiśni udała się tu nie lada sztuka. Zwykle kupując samochód trzeba wybierać pomiędzy wygodą a pewnością prowadzenia. Nie tym razem jednak. ASX jest bardzo komfortowy. Sprawnie tłumi wszelkie nierówności na drodze (co w SUV-ach jest normą), ale też prowadzi się go niczym auto sportowe, bez nieprzyjemnych wychyleń na zakrętach (co już w tej klasie do standardu nie należy). Bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów również stoi na najwyższym poziomie. Samochód nie tylko uzyskał najwyższy – pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych Euro NCAP, ale również otrzymał dużo rzadsze prestiżowe wyróżnienie Top Safety Pick w testach IIHS (Instytut Ubezpieczeniowy na rzecz Bezpieczeństwa Autostradowego). Mitsubishi nigdy nie oszczędzało na bezpieczeństwie. ASX jest potwierdzeniem tej wieloletniej polityki. Wszelkie systemy zwiększające bezpieczeństwo kierowcy są dostępne już w podstawowej wersji – m.in. siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa kierowcy), aktywna kontrola trakcji (TCL) i stabilizacji pojazdu (ASC), czy system wspomagający ruszanie pod górę (HSA).

Podstawowy silnik 1,6 litra o mocy 117 KM zapewnia przyzwoite osiągi. Setkę osiąga w niewiele powyżej 11 sekund i rozpędza się do 183 km/h. Może te liczby nie oszałamiają, ale subiektywne wrażenia z jazdy są jak najbardziej pozytywne. Zachęca też bardzo niskie spalanie. 7,7 litra w mieście, to bardzo dobry wynik. Co więcej – możliwy do osiągnięcia nawet przy dynamicznej jeździe. Większą przyjemność z jazdy i jeszcze niższe spalanie (7 litrów w mieście) gwarantuje drugi z dostępnych silników – 1,8-litrowy diesel o mocy 150 KM. Za tym drugim silnikiem przemawia jeszcze jeden argument – napęd na cztery koła, który w benzynowej wersji nie jest dostępny nawet za dopłatą. Szkoda, że Mitsubishi nie zdecydowało się na wprowadzenie jeszcze mocniejszej, sportowej wersji. Zarówno wygląd, jak i zawieszenie skłaniają bowiem do bardzo dynamicznej jazdy tym małym SUV-em.

Mitsubishi ASX to interesująca alternatywa dla kompaktowego kombi. Za cenę przeciętnego auta segmentu C daje większe poczucie bezpieczeństwa i dodatkowo prestiż z posiadania „terenówki".

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej