Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: FORUM
Z serwisu Moshi Monsters, który stworzył Michael Smith, korzysta 80 mln dziecięcych użytkowników na całym świecie

Sukces wielokrotnego bankruta

Emilia Kunikowska

Stworzył serwis z wirtualnymi maskotkami, który nazywany jest dziecięcym Facebookiem. Co sekundę zyskuje nowego użytkownika, a co roku zarabia miliony funtów, dobrze się przy tym bawiąc

Ma 40 lat, nazywa się Michael Acton Smith i od zawsze chciał prowadzić własną firmę. – Byłem jednym z tych wkurzających dzieciaków, które ciągle wpadały na jakieś głupawe pomysły na biznes – mówi biznesmen, który wygląda jak gwiazda rocka. Internetowym przedsiębiorcą został w 1998 r. Na wspólnika wziął kolegę Toma Boardmana, którego poznał w klubie szachowym. – Uznaliśmy, że nikt nas nie zatrudni, więc otworzyliśmy własny biznes z zabawkami, gadżetami i grami – wspomina początki swojej działalności. Ich wspólny kolega zainwestował w ten pomysł pół miliona funtów.

Wystartowali w internecie, co pod koniec lat 90. było śmiałym posunięciem. Nie mieli ani klientów, ani konkurencji. Na początku 2000 r. znaleźli się na skraju bankructwa. Postanowili zawęzić asortyment do gier przygodowych. Najwyraźniej interes nie szedł dobrze, bo w 2004 r. Michael opuścił spółkę. W głowie miał już pomysł na coś nowego. Tak bardzo chciał pozyskać środki na własny biznes, że zgodził się zostać królikiem doświadczalnym i testować leki na migrenę. Zrezygnował z tego, gdy o wszystkim dowiedziała się jego matka. Dała mu tysiąc funtów. Wierzyła w niego, chociaż obawiała się, że tych pieniędzy już nigdy więcej nie zobaczy.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość