Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Wikipedia

Ostatnie życzenie Hondy

Aleksander Piński

Po raz pierwszy w historii koncern motoryzacyjny wchodzi na rynek produkcji samolotów. Debiutująca w tej branży Honda ma szansę pokonać konkurencję

Trzydzieści cztery lata po śmierci Soichiro Hondy, założyciela koncernu Honda, spełni się jego ostatnie życzenie. W tym roku do klientów trafi pierwszy samolot wyprodukowany przez japoński koncern motoryzacyjny. Jak powiedział członek zarządu Hondy Fumihiko Ike, firma nie liczy na wielkie zyski, a projekt zrealizowano głównie dlatego, by uczcić wolę założyciela. W żadnym innym globalnym koncernie motoryzacyjnym tak ryzykowny i kosztowny projekt nie byłby możliwy.

Firmy produkujące samoloty – choćby BMW, Mitsubishi czy Saab – z sukcesem wchodziły na rynek motoryzacyjny, jednak po raz pierwszy w historii producent aut i motocykli wchodzi na rynek samolotów. To bowiem branża trudna jak mało która. Na rynku lekkich samolotów odrzutowych, na który Honda wprowadza model HA-420 HondaJet, rządzą dwaj potentaci: produkujący cessnę Textron Aviation (powstał w marcu 2014 r. z połączenia koncernów Beechcraft, Cessna i Hawker) oraz brazylijski Embrarer. Ostatnią próbę wejścia na ten rynek podjęła w 2006 r. firma Eclipse Aviation (z samolotem Eclipse 500). Wśród udziałowców spółki był Bill Gates, ale nie uchroniło jej to przed ogłoszeniem bankructwa trzy lata później.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Andrzej Sadowski

Wolność tak, ułatwienia nie

• RAZ POD WOZEM, RAZ POD WOZEM • Dopóki rządzący w Polsce będą mówić o ułatwieniach i ulgach dla przedsiębiorców, a nie o przywróceniu wolności gospodarczej, dopóty nie wybijemy się na ekonomiczną niepodległość