Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: Forum

Zamach na przewoźników

Robert Przybylski

Pod pozorem ochrony rynku przed dumpingiem socjalnym Niemcy próbują się pozbyć konkurencji polskich firm transportowych, łamiąc przy tym unijne prawo. Gra idzie o miliardy euro

Niemieccy celnicy już zatrzymują zagraniczne, w tym polskie, ciężarówki i spisują personalia kierowców, łącząc w ten sposób pracownika z konkretnym samochodem przejeżdżającym przez terytorium Niemiec. Nie pozostawiają złudzeń, że od 1 stycznia 2015 r. ustanowiona tam jednolita płaca minimalna (wynosząca 8,5 euro za godzinę) obowiązuje także w transporcie międzynarodowym, co reguluje ustawa nazywana w skrócie MiLoG.

Obowiązek ten rozciągnięto na zagranicznych przewoźników działających w Niemczech, niezależnie od tego, czy jest to przewóz docelowy, kabotaż czy tranzyt. Tamtejsza administracja celna zezwala, aby dokumentacja przewozów i wypłat minimalnych stawek była przechowywana w siedzibie przedsiębiorstwa, ale na żądanie ma być przesyłana w języku niemieckim. Za nieprzestrzeganie przepisów grozi do pół miliona euro kary.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE