Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Kogo ubezpieczyć?

Leszek Pietrzak

Branża ubezpieczeniowa to dzisiaj bardzo dochodowy biznes. Problem tylko w tym, że na tym rynku nie wygrywają ci, których oferta jest lepsza, tańsza i pewniejsza niż konkurentów

Jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał o spółce Fincon, brokerze ubezpieczeniowym i reasekuracyjnym z Tych. Wprawdzie firma działała już w branży ubezpieczeniowej, ale była zwyczajna płotką, a nie rekinem. Dzisiaj jest obecna w wielu segmentach tego rynku, także w jego najbardziej lukratywnej części, czyli w sektorze ubezpieczeń górniczych. Coraz częściej też udaje jej się wygrywać z wielkimi konsorcjami. Można by zadać pytanie, co jest źródłem sukcesu tego do niedawna nikomu nie znanego brokera. Dobrze wykształcona kadra menedżerska czy też nowoczesna strategia i dobre plany biznesowe, których nie mają konkurenci? Odpowiedź wcale nie jest prosta. Sam Fincon objaśnia to nowoczesnym językiem zarządzania, podkreślając, że „korzysta z potencjału możliwości, jaki zapewnia międzynarodowy i krajowy rynek ubezpieczeń i reasekuracji”. Brzmi nieźle. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że Fincon to firma bez uprzedzeń, dynamicznie wchodząca w różne segmenty tego rynku. Skrupulatnie też dba o swój wizerunek. Współorganizuje m.in. branżowe konferencje i zabiega o kontakty z innymi. Jedna z takich konferencji odbyła się w lutym 2013 r. na Politechnice Śląskiej i dotyczyła dynamicznie rozwijających się ubezpieczeń górniczych. Wzięli w niej udział nie tylko brokerzy, ale także szefowie największych spółek górniczych i ludzie ze środowiska naukowego. Fincon nie zapomina również o wypełnianiu zadań społecznych, takich jak wspieranie rodzimego sportu. W 2012 r. jego logo pojawiło się na koszulkach legendarnego klubu piłkarskiego Górnik Zabrze, gdy ten toczył ligowe boje z Legią Warszawa i GKS Bełchatów. Od tamtej pory firma wspiera zabrzański klub, co jest też dla niej niezłą reklamą. Ale angażowanie się w różnego rodzaju przedsięwzięcia społeczne to już dzisiaj pewien standard i nieodzowna część działań wizerunkowych liczących się podmiotów.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej