Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Paweł Gałka

Grywalizacja

Malwina Użarowska

Pokutuje przekonanie, że wynagrodzenie otrzymuje się za ciężką pracę, a za zabawę trzeba płacić. Stąd mało poważnie traktowane są gry szkoleniowe. Tymczasem większość kompetencji miękkich najskuteczniej szlifują gracze

Popularność gier online, głównie tych, które towarzyszą mediom społecznościowym, otworzyły nowe możliwości dla grywalizacji. Tu już nie mówimy o wielkich kosztach dla użytkownika, ale o miesięcznych subskrypcjach lub mikropłatnościach. W tej chwili nawet PARP oferuje proste edukacyjne gry online rozwijające umiejętności ważne w życiu zawodowym i osobistym. Wiele firm wykorzystuje gry na swoich portalach e-learningowych. Nieczęsto jednak spotyka się wartościowe produkty z uwagi na kosztowne wykonawstwo.

Istnieją inne możliwości wykorzystania gier do procesu teambuildingu, myślenia strategicznego, zarządzania, delegowania zadań itp. Stworzenie dla zespołu gildii w „World of Warcraft” to niewielki wydatek (miesięcznie ok. 15 dolarów od osoby), a sojusz w „Empire Goodgame” jest całkowicie bezpłatny. Tu jednak pojawia się pewien problem. Nie każdy lubi tłuc smoki lub grabić zamki, a ideą grywalizacji i samej gry jest pełna dobrowolność udziału w zadaniach. Bez pasji w grze nie ma wystarczającego rozwoju kompetencji. Mimo wszystko jest to interesująca droga, a moderowana przez doświadczonego trenera może być niezwykłym polem treningu i budowania lojalności w zespole. Nie spieszmy się zatem z konfiskowaniem dziecku laptopa, gdy wykazuje intensywne zainteresowanie grami komputerowymi, bo może właśnie w świecie fantasy lub science fiction kreuje się przyszły przywódca.

1 2 3
Następna

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej