Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: Corbis

Biznesowy savoir vivre

Anna Ciach

Aby osiągnąć sukces, nie należy ukierunkowywać negocjacji wyłącznie na „ja”. Skuteczna autoprezentacja, kontakt wzrokowy, aktywne słuchanie to tylko niektóre umiejętności z zakresu etykiety biznesu służące konstruktywnemu dialogowi

Od czego tak naprawdę zależy sukces firmy? Jak wynika z raportu CBOS „Polacy o prowadzeniu biznesu” z 2010 r., trzy najistotniejsze czynniki wpływające na pomyślność w interesach to: dobra koncepcja, zasoby finansowe oraz pracowitość. Respondenci podkreślili też m.in. znaczenie przedsiębiorczości i operatywności, kontaktów w kręgach biznesowych, konsekwencji w dążeniu do celu, szczęścia, odpowiedniego wykształcenia, wiedzy ekonomicznej i prawniczej oraz uczciwości. Umiejętności komunikacyjne nie zostały uwzględnione. Jednak według Brigitte Nagiller – autorki książki „Styl i dobre maniery” – to kultura, swoboda i nienaganny styl decydują o efektywności rozmowy. Kluczem do sukcesu jest zdolność do budowania trwałej więzi.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej