Pogodzić biznes z nauką
W Polsce innowacje wciąż są domeną głównie dużych przedsiębiorstw. Większość małych firm postrzega je jako dodatkowy koszt, a nie trampolinę do wzrostu. Czas, by także one chętniej współpracowały z naukowcami
Czas powiedzieć to wprost: naukowcy są potrzebni biznesowi. Instytuty naukowe i uczelnie mogą im dostarczać nowych technologii i innowacji, które w rynkowej gospodarce nabrały strategicznego znaczenia. Innowacyjność jest dziś niezbędna dla wzrostu konkurencyjności. Będzie także przepustką do unijnych funduszy pomocowych, które w perspektywie 2014–2020 mają być kierowane do tych przedsiębiorców, którzy najlepiej usprawniają produkcję, obniżają koszty, podnoszą wydajność oraz jakość. Ale na współpracy równie dużo zyskuje środowisko naukowe. Dostaje pieniądze na badania, może komercjalizować swoje projekty, uczelnie zyskują miejsca praktyk dla studentów.