Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

źródło: FORUM
SZYMON LASZEWSKI

Polska krajem start-upów?

Z Jerzym Kwiecińskim, I wiceministrem rozwoju ROZMAWIA WOJCIECH ROMAŃSKI

Firmy, zwłaszcza małe i średnie, narzekają, że nowe rozdanie funduszy unijnych nie jest dla nich, bo większość wsparcia nie zostanie przeznaczona na dotacje inwestycyjne, tylko na wdrażanie innowacji i prace badawczo-rozwojowe. A my jeszcze nie jesteśmy na takim poziomie i dalej chcemy budować magazyny, kupować urządzenia czy środki transportu. Czy przedsiębiorcy mają rację?

To prawda, jest taka zmiana w ogólnych założeniach wydatkowania środków z Unii Europejskiej, ale wpisuje się ona w naszą politykę rozwoju kraju, zakładającą m.in. oparcie go na sile małych i średnich firm, takich, które działają i płacą podatki w Polsce. A co to w praktyce oznacza? Przede wszystkim nie wzmocnimy ich pozycji, dając dotację na importowaną linię technologiczną czy budynek. Musimy za to maksymalnie ułatwić im działanie, stworzyć jak najlepsze warunki dla ich rozwoju, czyniąc bardziej przyjaznym otoczenie prawne i administracyjne. To tu kryje się najwięcej barier, które utrudniają wzrost. Ale będziemy także wdrażać mechanizmy, dzięki którym te firmy będą stawały się bardziej konkurencyjne nie tylko na rynku krajowym, ale i międzynarodowym. A to można osiągnąć nie tanią siłą roboczą, tylko innowacjami.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej