Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

ROMAN BOSIACKI

Wykolejona Luxtorpeda 2.0

Robert Przybylski

Jeśli unijne dotacje zostaną wydane na remonty taboru kolejowego w Polsce, branża straci jedyną szansę sfinansowania prac rozwojowych zapewniających jej przyszłość

 

Dzięki unijnym i krajowym funduszom w polską infrastrukturę i tabor w najbliższych latach będzie inwestowane rocznie po 10 mld zł. Ministerstwo Rozwoju uważa, że te pieniądze pomogą odbudować polski przemysł i zapewnią mu potencjał umożliwiający podbicie zagranicznych rynków, gdy po 2023 r. znikną unijne dopłaty. Ministerstwo przygotowało program Luxtorpeda 2.0 będący wsparciem dla branży. Wprowadzanie do produkcji nowego taboru jest poważnym impulsem do modernizacji całej gospodarki. – Nowość wymusza ulepszenia w systemach zasilania, łączności, budowy torów. Korzysta na tym cały przemysł, bo inwestycje trafiają do różnych branż – wylicza korzyści z inwestycji kolejowych dyrektor rozwoju trakcji Medcom Janusz Biliński. Według wicepremiera Morawieckiego polski przemysł kolejowy ma szansę na zdobycie przewagi nad zagraniczną konkurencją.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej