Najnowsza interwencja Uważam Rze

Aktualności

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Materiał Partnera

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie większej ilości kanałów sprzedażowych. Sięgamy także do Internetu. Jak wynika ze statystyk, co druki Polak kupuje w Sieci. W 2016 roku online zrobiliśmy zakupy na rekordowe 36 mld zł! Co nas do tego przekonuje?

Czy czas jest ważny? Wszystko zależy od potrzeb oraz specyfiki produktu. Jesteśmy skłonni poczekać trochę np. na książki, filmy czy sprzęt elektroniczny. Ale już produkty spożywcze chcemy mieć „tu i teraz”. Je jednak także można zamawiać do domu bezpośrednio ze sklepu stacjonarnego. Czy ta formuła się przyjmie? Korzysta z niej już kilka sieci, a multichanneling zdaje się im opłacać.

Z Internetu do tradycyjnego sklepu czy na odwrót?

Największą – poza koniecznością oczekiwania na produkt – wadą kupowania online jest to, że przed zakupem nie jest możliwe dotknięcie towaru i jego sprawdzenie na żywo. Owszem, procedury zwrotu są bardzo uproszczone i komfortowe dla klienta, ale to nie wszystkich przekonuje. Dlatego na rynku zaobserwować można też dwa ciekawe zjawiska:

l sprawdzanie produktu online i zapoznawanie się z opiniami o nim w Sieci, a następnie kupowanie go w sklepie tradycyjnym,

l oglądanie produktu w sklepie tradycyjnym i jego zakup online.

Choć są to zachowania zupełnie przeciwstawne, zdają się wynikać z tej samej potrzeby – namacalnego sprawdzenia towaru.

Czy ten trend utrzyma się w przyszłości? A może już za kilkadziesiąt lat tradycyjne sklepy w ogóle odejdą do lamusa historii? Zdaje się, że nie. Warto jednak przyglądać się temu, jak rynek „stacjonarny” i e-commerce przenikają się nawzajem, walcząc o klienta, a co najważniejsze – warto kupować świadomie.

1 2
Następna

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe