Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Burza w kuflu piwa

Beata Drewnowska

Tłuste lata browarów w Polsce odchodzą do przeszłości. W najbliższym czasie ich sprzedaż będzie rosła znacznie wolniej niż w okresie hossy, która trwała prawie dwie dekady.

Niespełna 19 mld zł, które Polacy wydają rocznie na piwo, browarom może pozazdrościć niejedna branża. O prawie jedną trzecią mniej przeznaczamy na wódkę, a o ponad 70 procent – na wino. Zresztą piwo ma przewagę nie tylko nad innymi alkoholami. Znacznie mniej wydajemy także na tak podstawowe produkty jak chleb czy masło.

Mimo to niewielu czołowych producentów piwa w Polsce tryska dziś optymizmem. Z balonu, który rósł bardzo szybko, zaczęło bowiem uchodzić powietrze. W 2009 roku sprzedaż piwa spadła u nas pierwszyraz od niemal dwóch dekad, i to aż o około 4 procent. Browary szacują, że w 2010 roku Polacy mogli ponownie ograniczyć zakupy piwa o niecały 1 procent, do 34 milionów hektolitrów. Co więcej, wiele wskazuje na to, że ten rok nie przyniesie wyraźnego ożywienia. Firma badawcza Euromonitor International szacuje nawet, że popyt na piwo skurczy się o kolejne 1,4 procent.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Ewa Bednarz

Kredyt z plastiku

Tylko część banków decyduje się na wydawanie przedsiębiorcom kart kredytowych. Znacznie chętniej oferują im dużo kosztowniejsze karty obciążeniowe

Wojciech Romański

W smoczym kręgu