Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Murem za murem

Już dawno żadna marka nie strzeliła sobie tak spektakularnie gola jak Adidas. Nieprzemyślany pomysł będzie odbijał się mocno na wizerunku firmy

Dominika Węcławek, Natalia Bet

Adidas to marka, która od lat pragnie uchodzić za bliską „ulicy” – kulturze hiphopowej, sportom miejskim, graffiti. Charakterystyczne logo z kwiatem lotosu albo trzy paski naszywane na ubraniach pojawiały się w wielu ważnych filmach i teledyskach: od słynnego „Walk This Way” Run DMC i Aerosmith po kultowy film dla subkultury graffiti „Wildstyle”.

Adidas bardzo dba o wizerunek. Robi to na tyle sprytnie, że nawet po publikacjach dotyczących wykorzystywania pracowników w krajach azjatyckich jest w stanie znaleźć się w rankingach najbardziej etycznych firm świata. Tym bardziej dziwi pomysł ostatniej akcji reklamowej  w Polsce. Na cele promocji postanowiono bowiem zaadoptować stołeczny mur okalający Tor Wyścigów Konnych na Służewcu. To największa i  najsłynniejsza polska „hall of fame” – uliczna galeria, na której tworzy się graffiti już od 20 lat. Każde dziecko i każdy emeryt w Warszawie wie, że to miejsce święte dla kultury graffiti. Nic dziwnego, że akcja została potraktowana przez ludzi związanych z graffiti, sztuką ulicy i hip-hopem jako świętokradztwo.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej