Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Itaka – biuro, które daje to, czego nie chcesz

Igor Zalewski

Stanowczo odradzam wyjazd z Itaką. Po co płacić za wakacje zupełnie inne od tych, które sobie wymarzyliśmy

Jak miło, że ktoś dba o nas, maluczkich. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył prawie 3 mln kary na biuro podróży Itaka. Itaka się odwołuje i mam szczerą nadzieję, że w wyniku tego odwołania będzie musiała zapłacić 6.

Największe w Polsce biuro podróży ukarano za złe traktowanie klientów. Ja jestem jednym z tych potraktowanych. Na dwa dni przed wylotem, na który wybieraliśmy się całą rodziną (jedno malutkie dziecko, jedna całkiem wiekowa babcia), pani z Itaki zadzwoniła do mnie i powiedziała, że w hotelu, który zarezerwowaliśmy, nie ma miejsc. Ale są w innym i ona wspaniałomyślnie mi je proponuje.



Szczegóły oferty były jednak mało zachęcające. Zapłaciliśmy za wyższy standard, zaproponowano nam niższy. Chcieliśmy blisko morza, mieliśmy być daleko, a w dodatku na plażę schodziło się po kilkuset stopniach, co szczególnie uradowało sterane stawy kolanowe babci oraz mojego synka, który uwielbia, gdy jego wózeczek zamienia się w lektykę. Wybraliśmy wakacje w małej mieścinie, mieliśmy je spędzić w megakurorcie, który nigdy nie zasypia. Nasz hotel miał być kameralny, ale za to z małym aquaparkiem, zaoferowano nam molocha, ale bez zjeżdżalni. Mówiąc w skrócie – wszystko diametralnie różne od tego, za co zapłaciliśmy.

Na pocieszenie pani zaproponowała nam darmową wycieczkę do miejsc kompletnie nieinteresujących. Mimo tak atrakcyjnego wabika odmówiłem. – Domagamy się zakwaterowania w hotelu tej samej kategorii lub wyższej – ogłosiłem i zadowolony ze swej niezłomnej postawy odłożyłem słuchawkę. Sądziłem, że teraz nastąpi to, co dzieje się w krajach, gdzie klient jest bogiem. Tak zwane upgrade’owanie. Wygląda to z grubsza tak: – Dzień dobry. Rezerwowałem u was fiata pandę – mówi klient. – Och, niestety popsuł się, a nie mamy innych samochodów tej klasy – odpowiada gość w wypożyczalni samochodów. – To co zrobimy? – niepokoi się klient. – W tej chwili mamy do dyspozycji jedynie rolls-royce’a. Proszę, oto kluczyki – dokonuje upgreade’owania usługodawca.

Tutaj wyglądało to nieco inaczej. Na dzień przed wylotem telefon zadzwonił, ale pani przedstawiła mi następującą alternatywę: „Albo bierze pan to, co dajemy, albo zwracamy pieniądze”. Spojrzałem na rodzinę i walizki, ale postanowiłem jeszcze nie kapitulować. – Czy mogę porozmawiać z pani przełożonym – powiedziałem groźnie. – Nie – ucięła pani. I wtedy się poddałem. Gwoli sprawiedliwości trzeba dodać, że zaproponowano mi jeszcze finansową rekompensatę w wysokości coś około 76 gr. W każdym razie była to zabawna suma, której jednak nie przyjąłem. Wakacje nie były takie złe, ale zupełnie inne od tych, jakie sobie wymarzyliśmy.

Zatem wyjazd z Itaką stanowczo odradzam. Znacznie solidniejsze jest biuro… – i tu miała paść odpowiednia nazwa, ale żaden operator nie potraktował poważnie mojej oferty, w której za reklamę w poczytnym tygodniku domagałem się dwutygodniowych wakacji dla pięciu osób. A w ogóle to najlepiej jeździć samemu. Nie dość, że wychodzi taniej, to człowiek nie musi obcować z jednym z największych idiotyzmów współczesności – animacją hotelową.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej