Jesteśmy narodem, który kocha dwa kółka
Rowery, buty do biegania, kijki nordic walking i... budki plażowe. To najchętniej kupowane akcesoria w sklepach sportowych
Jeśli mierzyć aktywność fizyczną Polaków dokonywanymi przez nich zakupami, wówczas widać wyraźnie, że jesteśmy narodem, który kocha dwa kółka.
– Rowery, rowery i jeszcze raz rowery, w każdym możliwym typie czy rodzaju, niezmiennie stanowią główną część sprzedaży sprzętu sportowego – mówi Tomasz Ozimek z firmy Decathlon.
– Latem tradycyjnie odnotowujemy też wzrost zainteresowania sprzętem do turystyki, niekoniecznie jakiejś wysokogórskiej, ale raczej lekkiego trekkingu, np. na weekendowy wypad do puszczy. A więc namioty, plecaki, wygodne buty trekkingowe, polary, kurtki przeciwdeszczowe czy oddychająca odzież z membraną – dodaje Ozimek.
Z roku na rok popularność zyskują kijki nordic walking, które kupują zarówno starsze osoby do spaceru po parkach, jak i młodzi energiczni, którzy wykorzystują je do bardziej aktywnych wypraw.
– Coraz większym zainteresowaniem cieszy się sprzęt do biegania: buty i specjalna oddychająca odzież. Co ciekawe, ostatnio coraz więcej sprzedaje się rolek, ale nie dla dzieci, tylko właśnie dla dorosłych – zauważa Ozimek. – Na początku trochę się wstydzą jeździć i uczą się późnym wieczorem lub w nocy, by ich nikt nie widział, ale coraz więcej osób przekonuje się do tego sportu.
Z kolei w sieci Intersport najchętniej kupowanym sprzętem jest budka plażowa. W dodatku model wyposażony w system pop-up, czyli tzw. sekundowe rozkładanie.
– Ponadto klienci najczęściej kupują odzież wykonaną w technologii Dry Plus, która bardzo dobrze odprowadza wilgoć – dodaje Iwona Książek z Intersport Polska. —szyp