Sportowe sposobem na kryzys
Przez moment wydawało się, że podatki ekologiczne doprowadzą do likwidacji sportowych modeli. Pogłoski okazały się przesadzone. Aut sportowych przybywa i jednym z najnowszych jest astra GTC. Ten trzydrzwiowy model ma pomóc Oplowi wyjść na prostą, ponieważ wciąż ma straty. GTC wejdzie do sprzedaży jesienią i zarząd marki spodziewa się, że w Europie nawet co piąty miłośnik Astry wybierze wersję GTC. Kompakt Opla został bardzo dobrze przyjęty przez rynek – udział Astry w segmencie wzrósł w 2010 r. do 11,4 proc., podczas gdy w 2009 r. był o ponad trzy punkty procentowe mniejszy. W Polsce udział trzydrzwiowych kompaktów dochodzi w VW do 7 proc., w innych markach jest o połowę niższy. Astrę GTC będzie można kupić z silnikiem o mocy od 120 do 180 KM, a najmocniejsza wersja OPC z ponaddwustukonnym silnikiem znajdzie się w salonach w przyszłym roku. Auto produkowane jest w Gliwicach, gdzie będzie budowana także Astra kabriolet. Konkurentami są m.in. VW Scirocco, Renault Megane i Ford Focus.