Dookoła kierownicy
Złoto zastąpi platynę w katalizatorach – tak uważa kalifornijska firma Nanostellar, która zaczęła produkować katalizatory dla jednego z europejskich koncernów motoryzacyjnych. Katalizator ze złotem – według producenta – jest tańszy i skuteczniejszy od platynowego. Konkurencyjna SDC Materials przygotowuje złote katalizatory dla Volvo. Rocznie wydobywa się na świecie 200 t platyny, z czego połowę zużywa przemysł samochodowy. Złota na świecie jest 20 razy więcej niż platyny i jest ono od niej tańsze.
Nissan Navara będzie w przyszłym roku wyjeżdżać z fabryki tajlandzkiej Mitsubishi. Z kolei Mitsubishi będzie dostarczać japońskiej sieci sprzedaży Nissana mikrosamochody. Tego typu wymiany nie są niczym nowym. Holenderska fabryka Mitsubishi produkuje dla koncernu PSA Outlandera pod markami Citro¨en i Peugeot.
Porsche z napędem hybrydowym i prawdopodobnie benzynowymi silnikami wraca do Le Mans w 2014 r. Kierownictwo firmy zastrzega, że ostateczna decyzja będzie zależała od brzmienia regulaminów, które tym razem mają sprzyjać hybrydom, a nie jak dotychczas dieslom. Porsche startowało w amerykańskich wyścigach serii Le Mans w latach 2006–2008.
Czynne fotoradary są oklejane przez Inspekcję Transportu Drogowego żółtą folią odblaskową. Obecnie działa 75 urządzeń, a do końca roku ich liczba powiększy się o 300. Za trzy lata całkowicie znikną z poboczy puste skrzynki na fotoradary.
Polacy kupują coraz mniej aut, ale to nie odstrasza importerów od wprowadzania nowych marek. We wrześniu w Warszawie otworzy salon Lotusa spółka Marvipol, importer Jaguara, Land Rovera i Astona Martina. Kaski motocyklowe do tej pory musiały być lekkie, wytrzymałe oraz dopracowane aerodynamicznie. Okazuje się, że mogą być także dziełem sztuki, o czym świadczy kolekcja kasków firmy Ed Hardy, zaprojektowanych przez Christiana Audigiera, oferowana w salonach
Suzuki.
Mimo coraz bardziej wyśrubowanych norm czystości spalin powietrze w miastach nadal jest zanieczyszczone. Europejska Agencja Ochrony Środowiska podała w najnowszym raporcie, że w latach 1998–2008 koncentracja tlenków azotu na głównych ulicach europejskich miast pozostaje stała, choć powinna spadać. Według ekspertów duże zanieczyszczenie (tlenki azotu i sadza) wynika z rosnącej popularności diesli oraz norm homologacji, które nie odpowiadają realnemu stylowi jazdy.