SUV-em po kryzysie
Pomimo niszczącego tsunami japońskie koncerny samochodowe szybko podnoszą się z kryzysu. Nawet najmniejsze wśród nich: Mazda, Mitsubishi i Suzuki zwiększają produkcję oraz osiągają rekordowe zyski. Nowi klienci są przede wszystkim w Azji, Ameryce Północnej i Europie. Właśnie dla nich Honda i Mazda wprowadzą do sprzedaży nowe SUV-y. Mazda we Frankfurcie pokaże nowe MX-5 z silnikiem benzynowym lub dieslem – oba o takim samym stopniu sprężania 14:1. Według producenta takie rozwiązanie zapewnia redukcję zużycia paliwa o 20 proc. Honda CR-V będzie miała konwencjonalny silnik. Od paliwożernych SUV-ów klientów nie odstraszają nawet wysokie ceny paliw. W Polsce w pierwszej połowie tego roku największy wzrost sprzedaży zanotowały Dacia Duster (wzrost popytu o 426 proc.), Kia Sportage (312 proc.) i Hyundai ix35 (niemal 148 proc. wzrostu).