Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Claudia Schiffer fot. Ian-Lawrence Splash News/eastnews

Szkoły gwiazd

Joanna Bojańczyk

Celebryci wybierają dla swoich dzieci szkoły uważane za elitarne. Czyli nie snobistyczne i drogie, lecz wymagające i z dyscypliną

Zostawiając kierowcę limuzyny za rogiem, do bramy szkoły docierają piechotą, trzymając za rączkę dziecko przyciśnięte tornistrem. Gwiazdy wiedzą, że w poważnych szkołach nie można liczyć na względy. Trzeba poddać się procedurom rekrutacyjnym, przestrzegać regulaminów. Miejsc w szkołach, do których chciałyby zapisać swoje pociechy, jest dużo mniej niż bohaterów plotkarskich pisemek. Trzeba zacisnąć zęby i wytrwać na liście oczekujących. A pokora nie należy do cech popularnych w gwiazdorskim rzemiośle.

W rankingu szkół wybieranych przez celebrytów amerykańskich najwyższą pozycję zajmuje liceum francuskie, które posiada rozległą sieć filii poza ojczyzną matką. Szkoła stawia na wartości laickie i republikańskie. Tam posyła swoje dzieci największa gwiazda Hollywood – Angelina Jolie, której matka jest Francuzką. Gdy Jolie reżyserowała film w Budapeszcie, Shiloh, Pax i Maddox chodzili do budapeszteńskiej filii Lycée Francais. Do tej samej szkoły chodzą dzieci Christiana Bale’a – aktora, który wcielał się w rolę Batmana.  

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej