Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Dom ze strychem pełnym skarbów

Anna Kilian

Z a czym tęsknimy? Czego pragniemy? Skąd bierze się w nas ta tęsknota?” – pytała Pina Bausch. To pytania podstawowe, które jednak niewielu z nas sobie stawia. Słyszymy je w fantastycznym dokumencie Wima Wendersa, zrealizowanym w 3D – premiery wielka artystka już nie doczekała, zmarła jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć... Pracując ze swoim zespołem Tanztheater Wuppertal Bausch, mówiła niewiele, ograniczając się do wskazówek choreograficznych. Orkiestra złożona z oddanych tancerzy – niektórzy byli z nią zawodowo związani przez ponad 20 lat – stała się jej głosem. Na stawiane im pytania nie oczekiwała odpowiedzi. Indagowany musiał zapytać sam siebie i samemu sobie odpowiedzieć. Przeniknąć w głąb swojej skorupy, przebić się na drugą stronę. I to się udawało, miało sens. Ona też pytała siebie o to samo. Co znalazła? Efektem wewnętrznych eksploracji było kilka niezapomnianych spektakli – „Café Mueller”, „Kontakthof”, „Vollmond”, jej interpretacja „Święta wiosny”. Dominique Mercy, tancerz będący w zespole Piny od samego początku – od 1973 r., mówi w filmie, że będąc kruchą i silną zarazem, była też jak „dom z wielkim strychem pełnym skarbów”. Pozwalała w nim buszować, wynajdywać cenne trofea i zabierać je ze sobą.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy