Dwa miliony za dziewięć lat
Szefowie Audi planują, że ich marka w 2020 r. sprzeda co najmniej 2 mln aut. Tak optymistycznie nastrajają ich ostatnie lata, gdy popyt na modele Audi rósł dwucyfrowo. Ale prognozy analityków przewidują, że wzrost nie będzie już tak szybki – w 2012 r. klienci kupią niecałe 8 proc. aut więcej niż w tym roku – na całym świecie 1,28 mln. Szybciej ma rosnąć Mercedes (o 9 proc. – do 1,29 mln) i BMW (o 10 proc. – do 1,37 mln). Audi przewiduje, że w samych Chinach – już obecnie największym rynku tej marki – sprzeda w przyszłym roku ponad 300 tys. samochodów. Jedną z lokomotyw wzrostu ma być Q3. Ten najmniejszy SUV w ofercie Audi wykorzystuje platformę Golfa, ma wyłącznie czterocylindrowe silniki i w najmocniejszych wersjach napęd na cztery koła. Zarząd Audi zastanawia się, czy przygotowywać następcę największego SUV-a Q7, który jest duży i w czasach „zielonych” aut – niepolityczny.