Dookoła kierownicy
Najcenniejszą motoryzacyjną marką pozostaje Toyota – ma wartość 27,8 mld dol. O 300 mln dol. tańszy jest brand Mercedesa, BMW zostało wycenione na 24,6 mld dol., Honda na 19,4 mld dol., a Volkswagen na 7,9 mld dol. Za nim plasują się Ford (7,5 mld) oraz Audi (6,2), Hyundai (6), Porsche (4,6) i Nissan (3,8). Hyundai jest najszybciej drożejącą firmą w branży auto-moto: w ostatnim roku jej wycena powiększyła się o 19 proc., a w ostatnich sześciu latach blisko dwukrotnie. Gorszą dynamikę miały VW (14 proc. wzrostu) i Audi (13 proc.).
Biały i srebrny – to najpopularniejsze kolory, jak wynika ze światowych statystyk Du Ponta obejmujących auta wyprodukowane w roku modelowym 2011 (liczonym od lata 2010 do lata 2011 r). 22 proc. sprzedanych samochodów było białych (także perłowych), tyle samo srebrnych. Co piąty samochód był czarny, szarych naliczono 13 proc., czerwonych 7 proc., niebieskich 6 proc, brązowych i beżowych 5 proc., a żółtych i złotych 1 proc. W Europie królował czarny (25 proc.), 20 proc. zdobył biały, szary 18 proc. i srebrny 15 proc. Adam Małysz trenuje bicepsy i chce mieć większy tors, bo został kierowcą rajdowym i potrzebuje silnych rąk. W styczniu jedzie na Rajd Dakar. Przez dwa tygodnie będzie zmagać się na bezdrożach Ameryki Południowej za kierownicą 220-konnego diesla Mitsubishi Pajero, w barwach RMF Caroline Team.