Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

Trwa kolejna wojna światów

Eryk Mistewicz

Tradycyjne media, przedstawiające się jako obrońcy wolności, w rzeczywistości tłamszą demokracj

Nie wyobrażałem sobie, że w tygodniku pozycjonującym się na nowoczesny znajdę zdanie z XIX w. „Newsweek", ten amerykański, a i ten zakładany w Polsce niegdyś przez Tomasza Wróblewskiego, miał iść w awangardzie zmian. Owszem, gdy dotyczy to życia innych, ale już nie życia prasy, dziennikarzy. Tu zmiany są niedopuszczalne.

Wojciech Maziarski, szef „Newsweek Polska", przy okazji ACTA uderzył: „Utrzymanie się obecnych trendów grozi tym, że pewnego dnia obudzimy się w świecie bez profesjonalnych redakcji (...) Jeśli uznajemy prasę za jeden z filarów demokracji i społeczeństwa obywatelskiego oraz chcemy ją utrzymać przy życiu, to walka z piractwem jawi się jako środek obrony wartości demokratycznych".

Ten cytat poraził mnie. Ostatni raz prasę z demokracją utożsamiali francuscy intelektualiści pół wieku temu. Dziś chyba już nikt w Europie nie postrzega prasy jako IV władzy i filaru społeczeństwa obywatelskiego. Jako biznes – tak, nośnik reklam i zarządzania informacją, opowiadania różnych historii do zachowania społecznego status quo – tak. Wystarczy sięgnąć choćby po takie prace jak „Makrowikinomia. Reset świata i biznesu" Dona Tapscotta i Anthony'ego D. Williamsa, „How: Why How We Do Anything Means Everything" Dova Seidmana czy po francuską serię „Des intellectuels jugent les medias" („Intelektualiści osądzają media").

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej