Volvo bez kombi
Należące do chińskiej korporacji Geely Volvo zrywa pępowinę łączącą markę z Fordem, poprzednim właścicielem. Szwedzka marka zastąpi jeden z najpopularniejszych modeli V50/S40 hatchbackiem V40.
Kompaktowe auto zrywa także z tradycją i będzie oferowane wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej – zabraknie typowego dla marki nadwozia kombi. Firma nie przewiduje także wersji krótkiej, trzydrzwiowej. Samochód wykorzystuje skróconą i zwężoną platformę S/V60. Produkcja ruszy wiosną w Gandawie i z 90 tys. wypuszczanych aut rocznie 85 proc. trafi do klientów w Europie. Volvo jako pierwszy samochód otrzyma poduszkę powietrzną chroniącą głowę pieszego – w razie wypadku wyskoczy spod maski i zakryje szybę. W 2013 r. Volvo zastosuje czterocylindrowe silniki nowej generacji. Rok później marka zapowiada premierę dużej limuzyny S80, która będzie produkowana równolegle w Szwecji i Chinach. Stylistycznie będzie podobna do koncepcyjnego You wystawionego ubiegłej jesieni we Frankfurcie.
—opracował Robert Przybylski