Dookoła kierownicy
Legendarny Berlinette Alpine A110 ma 50 lat – został pokazany na salonie samochodowym w Paryżu. Samochód miał początkowo litrowy silnik, pod koniec produkcji 1,6 l.
W fabryce w Dieppe oraz w Brazylii, Meksyku, Bułgarii i Hiszpanii do lipca 1977 r. powstało 7,5 tys. tych aut, które wygrały dwukrotnie Rajd Monte Carlo oraz mistrzostwo świata w 1973 r.
Coraz więcej osób decyduje się na kupno sportowego samochodu, co widoczne jest po sprzedaży opon o wysokich osiągach, tzw. UHP (od Ultra High Performance): w latach 2005–2015 popyt na nie zwiększy się o 7 proc., gdy gumy o najniższych parametrach (z indeksami prędkości S, T lub D) zmniejszą udział w rynku o 11 proc. Opony UHP montowane są nawet w popularnych kompaktach, jak np. Golf GTI. Pierwsza wersja z 1976 r. używała 14-calowych opon z niskim indeksem prędkości oznaczonym literą T. Model tegoroczny ma 17-calowe gumy z indeksem prędkości W, którego nie powstydziłby się np. sportowy Audi.
W 2011 r. Ferrari osiągnęło 2,3 mld euro przychodów (17-procentowy wzrost), sprzedając 7195 aut, o 9,5 proc. więcej niż w 2010 r. Zysk netto pozostał bez zmian, na poziomie 209 mln euro. Marka zainwestowała 279 mln euro w modernizacja fabryki oraz badania i rozwój. Blisko 2 tys. aut kupili klienci w USA, 705 w Niemczech, 574 w Wielkiej Brytanii i 500 w Chinach. Konkurencyjny Aston Martin sprzedał 4200 aut. Wyniki finansowe poda dopiero w czerwcu. W 2010 r. przychody sięgnęły 473,3 mln funtów, zysk EBITA 93,3 mln funtów.
W 2011 r. polski eksport motoryzacyjny sięgnie 19 mld euro – szacuje portal AutomotiveSuppliers.pl. W pierwszych 11 miesiącach eksport wyniósł 17,73 mld euro i był o 11,58 proc. większy niż rok wcześniej. Największymi rynkami zbytu są Niemcy (30,3 proc. całości), Włochy (24,56 proc.) i W. Brytania (10,46 proc.). W stosunku do ub.r. wzrósł eksport tylko do Niemiec.
Najpopularniejszym internetowym autem roku 2011 portalu OtoMoto.pl został VW Golf, drugie miejsce zajął VW Passat. Wśród 20 najczęściej wyszukiwanych aut aż 18 to modele z Wolfsburga. Średnia cena wystawionego auta wynosi 20 tys. zł, a najbardziej poszukiwane są modele kosztujące od 3 do 6 tys. zł.
Mistrz świata Formuły 1 Alain Prost został ambasadorem Renault. Prost, zwany z powodu przemyślanego stylu jazdy Profesorem, zdobył w 1993 r. tytuł mistrza świata, startując bolidem Williams-Renault.
—opracował Robert Przybylski