Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Magazyn w centrum logistycznym Amazona w Lipsku

Gigant u bram

Piotr Mazurkiewicz

Wszyscy czekają na wejście do Polski Amazona. Sam zainteresowany nie udziela informacji, ale nie tylko internetowy rynek może czekać rewolucja

Amazon to największy sklep internetowy na świecie, dlatego nic dziwnego, że oczekiwania odnośnie do jego debiutu w naszym kraju są bardzo duże. Sklep działa już w 45 krajach, ma setki milionów klientów rocznie. Jego sprzedaż w 2011 r. wyniosła 48,1 mld dol., 41 proc. więcej niż rok wcześniej. Miał też 631 mln dol. zysku netto, który jednak spadł o 45 proc. w porównaniu z 2010 r. Firma powstała w 1994 r., rok później rozpoczęła sprzedaż w sieci, a dzisiaj sama jej marka warta jest 12,8 mld dol.

Skala operacji jest więc imponująca, a według wciąż nieoficjalnych informacji Amazon szykuje wejście nie tylko do Polski, ale jednocześnie ma się pojawić w kilku innych krajach europejskich. Dzisiaj działa już m.in. we Francji, w Wielkiej Brytanii czy Niemczech. Jednak korzystają z niego także Polacy, którzy jeśli wydadzą na zakupy ponad 25 funtów w brytyjskim oddziale koncernu, nie płacą nawet za dostawę do naszego kraju. Usługa najwidoczniej zyskuje na popularności, bowiem z ostatniego badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w grudniu 2011 r. strona Amazon.com miała z Polski niemal milion użytkowników. – Z tego, co wiemy, przedstawiciele Amazona spotykali się z dostawcami w Polsce, ale żadne umowy nie zostały jeszcze podpisane – mówi Maciej Szymański, prezes NFI EMF, właściciela m.in. sieci Empik czy Smyk.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Intermedia

• MYŚLI I SŁOWA • BEATA SZYDŁO

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej