Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Boom na rekolekcje w sieci

Ewa K. Czaczkowska

W sieci nastąpił prawdziwy wysyp e-rekolekcji. To, co do niedawna było tylko ciekawostką, staje się normalnością, a każdy, kto szuka w sieci duchowego przewodnika na Wielki Post, znajdzie coś dla siebie.

Najbardziej dynamicznie działają jezuici. Internetowy Dom Rekolekcyjny proponuje czterotygodniowe rekolekcje: materiały do odsłuchania, pliki do ściągnięcia na MP3. Jezuita o. Wacław Oszajca 25 marca rozpoczyna rekolekcje na YouTube i Facebooku pod hasłem: „Życie to nie teatr. Rekolekcje o życiu bardziej".

Na YouTube krótkie filmiki z rozważaniami zamieszczają też franciszkanie. A dominikanie w swoim portalu proponują codziennie komentarz wideo do czytań liturgicznych.

– Dzisiaj nie jest problemem przygotowanie dobrych rekolekcji w Internecie, a nawet znalezienie dobrych rekolekcjonistów, których jest dużo – mówi Andrzej Sobczyk z księgarni religijnej gloria24.pl. Co jest największym wyzwaniem? – Dotarcie do odbiorcy, do tych, którzy chcą słuchać rekolekcji – mówi Sobczyk. – Nawet duże portale mają z tym kłopot.

W ostatnim adwencie rekolekcji glorii24.pl odsłuchano w sumie 360 tys. razy w 110 krajach świata. To zapewne rekord. Rekolekcje głosił sercanin ks. Michał Olszewski. W Wielkim Poście prowadzi rekolekcje na YouTube. Odbiorców ma znacznie mniej: od ponad 1 do 4 tys. odsłon każdego odcinka.

Karmelici bosi doceniają rekolekcje w sieci, ale ich główną aktywnością pozostaje organizowanie ich w „realu" w domach rekolekcyjnych. Dlaczego?

Andrzej Sobczyk podkreśla, że celem rekolekcji internetowych powinno być zbliżenie ich uczestników z parafią. – Aby ich uczestnik jeszcze bardziej zapragnął odwiedzić swój kościół, by w swojej parafii uczestniczył w rekolekcjach i tam przyjął sakramenty – podkreśla.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE