Koreański bestseller
Motohit
Dzięki kompaktowemu modelowi Ceed koreańska marka Kia podbiła europejski rynek. Samochód powstawał pod nadzorem ściągniętych z Europy konstruktorów. Kia zapowiada, że druga generacja modelu, która do sprzedaży wejdzie w maju, jest już skonstruowana samodzielnie i osiągnie równie duży sukces. Ceed pierwszej generacji był bestsellerem do 2010 r. Prowadzenie stracił na rzecz Vengi. Kia sprzedała w Europie ok. pół miliona tych samochodów produkowanych na Słowacji. Nie ogranicza ona apetytów do najmniejszych klas. W Korei rozpocznie sprzedaż dużej limuzyny oznaczonej K9. Będzie to pierwszy model marki z tylnym napędem. Ma nie tylko zwiększyć sprzedaż ale także wzmocnić wizerunek Kii, która wspólnie z Hyundaiem, do którego należy, chce zostać największym producentem aut na świecie i o ten tytuł będzie konkurować z General Motors, Toyotą i Volkswagenem.