Najnowsza interwencja Uważam Rze

Historia

Prezydent na celowniku wszystkich

Piotr Zaremba

Spiski istnieją niezależnie od oficjalnych werdyktów. Choć czasem nie wiemy do samego końca, kto krył się w mroku

22listopada 1963 r. prezydent USA John Fitzgerald Kennedy przyleciał do Dallas w  południowym stanie Teksas.

46-letni polityk, wybrany przed niespełna trzema laty, przybył tu trochę po to, aby rozsądzić spór między dwiema frakcjami miejscowej organizacji Partii Demokratycznej. A trochę, aby wykonać gest wobec Teksasu, boczącego się na niego zwłaszcza za coraz wyraźniejsze popieranie praw obywatelskich Murzynów. Kiedy jechał odkrytym autem ulicami miasta wśród wiwatujących tłumów, Nellie Connally, żona gubernatora Johna Connally'ego, powiedziała: „Jak pan widzi, Teksas kocha pana, panie prezydencie".

W pośpiechu

Pierre Sallinger, rzecznik Kennedy'ego, ujawnił po latach, że dostał list od pewnej kobiety z Dallas. „Nie pozwólcie prezydentowi tutaj przyjeżdżać. Obawiam się, że przytrafi mu się coś strasznego". Sallinger nie odważył się powiedzieć o tym liście prezydentowi. Ten jednak sam mówił, że ma złe przeczucia. W samolocie wyjątkowo czule traktował swoją zdradzaną przez lata żonę Jacqueline – jakby byli ze sobą po raz pierwszy.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej