Jesienią nowe rozdanie
Honda, która ma na europejskim rynku dwie fabryki (Wielka Brytania i Turcja), walczy o przetrwanie. Po dwóch pierwszych miesiącach udział marki spadł do 0,8 proc., gdy w 2007 r. Japończycy zawojowali 1,9 proc. rynku przy sprzedaży blisko 315 tys. aut.
W 2011 r. popyt spadł o połowę. W Polsce Honda ma dwukrotnie wyższy udział w rynku (1,7 proc.), ale w porównaniu z zeszłym rokiem i w naszym kraju zmalał blisko o połowę.
W pierwszych dwóch miesiącach sprzedaż w Polsce spadła o ponad 30 proc. Honda ma nadzieję na odbudowanie pozycji. Na początku roku wprowadziła do sprzedaży kompaktowego Civica, który w Polsce oferowany jest w wersji
pięcio- i czterodrzwiowej, jesienią w ofercie znajdzie się SUV CRV. Ten model Hondy walczył o klientów nie tylko z Toyotą RAV4 i Nissanem X-Trailem, ale także z Kią Sportage oraz Hyundaiem iX35. Po raz pierwszy CRV otrzyma małego diesla. Będzie to własny silnik koncernu, o pojemności 1,6 l.