Nowa wspaniała historia (poprawiona)
Dotarliśmy do nowych podręczników historii, które – według MEN – miały przybliżać uczniom meandry dziejów najnowszych. Przybliżają? Więcej pomijają
Po trzech latach i 14 tygodniach protestów przeciwko wprowadzonej rozporządzeniem minister Katarzyny Hall z 23 grudnia 2008 r. nowej podstawie programowej do polskich szkół gimnazjalnych i średnich ma się rozpocząć dialog w tej sprawie. Dialog pod patronatem prezydenta Bronisława Komorowskiego. Rządzący zdecydowali się wysłuchać rządzonych, rozważyć ich, czyli nasze, argumenty. To dobra wiadomość: lepiej późno niż nigdy.
O czym mamy rozmawiać? Protestujący przedstawiciele środowiska historycznego (podpisały się w tej sprawie m.in. całe Rady Instytutów Historii UJ i KUL, Rada Wydziału Historycznego z Uniwersytetu Wrocławskiego, Rada Wydziału Prawa UJ, historycy z Torunia, kilkudziesięciu profesorów z Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego oraz Instytutu Historii PAN), nauczyciele i byli opozycjoniści, którzy podjęli w tej sprawie głodówkę najpierw w Krakowie, a następnie w Warszawie – wszyscy zwracają uwagę na fakt poważnego ograniczenia nauki historii w liceach przez reformę minister Hall, podtrzymaną przez jej następczynię.