Intuicja wygrywa z rozumem
Nieprawdą jest, że za sprawą technologii mądrzej funkcjonujemy. Więcej informacji nie sprawia, że nasze decyzje są lepsze
Jedni chcą wyliczyć przyszłość, zamknąć ją w tabelkach Excela, rozplanować w Outlooku, są pragmatyczni do bólu – zauroczeni perfekcją logistyki, niczym w najnowszej, przepięknej reklamie UPS.
Inni z kolei mają niesłychaną łatwość nie tylko opisywania rzeczywistości, ale wręcz jej kształtowania za pomocą słów; gładzenia nimi, ich nadprodukcją – niczym nawijania makaronu na uszy.
I jedni, i drudzy chcą podejmować jak najlepsze decyzje.
Dan Ariely jest czołowym ekonomistą behawioralnym, wykładowcą Massachusetts Institute of Technology. Amerykański „Forbes" klasyfikuje go jako jednego z najbardziej wpływowych myślicieli XXI w. Bada i opisuje dla kwartalnika „Nowe Media", jak podejmujemy decyzje, pochyla się nad naszą racjonalnością. Przygotował trzy ciekawe, bezpłatne aplikacje dla iPhone'ów.