Przebój Mitsubishi
Jesienią pojawi się w sprzedaży trzecia generacja SUV-a Mitsubishi Outlander.
Do końca kwietnia japońska marka sprzedała na całym świecie ponad 960 tys. tych aut, kolejna generacja ma mieć o 50 proc. lepszy wynik. Od powodzenia tej strategii zależy przyszłość koncernu. Także w Polsce Outlander bił rekordy sprzedaży i z sukcesami konkurował z Toyotą RAV-4, Hondą CR-V i Kia Sportage – w 2011 r. firma sprzedała w Polsce 915 outlanderów. Model będzie sprowadzany z Japonii, jako że holenderska fabryka Mitsubishi idzie pod młotek – prawdopodobnie kupi ją BMW dla potrzeb produkcji Mini.
Outlander zachowa płytę podłogową Lancera (nazwaną Project Global), napęd 4 x 2 oraz 4 x 4 i diesla o pojemności 2,2 l. Nowy będzie benzynowy, 150-konny silnik. W przyszłym roku w sprzedaży znajdzie się wersja hybrydowa, z możliwością doładowania akumulatora z gniazdka.