Czerwony obiekt pożądania
Nowe Renault Clio, które znajdzie się w salonach w tym roku, ma zahamować spadki sprzedaży koncernu.
W Europie, najważniejszym rynku Renault, marka sprzedała w pierwszym półroczu o 19,6 proc. mniej aut niż rok wcześniej, przy spadku całego rynku o blisko 7 proc. Clio trafiło do sprzedaży w 1990 r. i zastąpiło Renault 5. Łącznie koncern sprzedał 11,5 mln Clio trzech generacji. Czwarta, stylizowana pod nadzorem Laurensa Van den Ackera, podobna jest do koncepcyjnego sportowego auta DeZir. Będzie oferowana wyłącznie w pięciodrzwiowej karoserii, w droższych wersjach z podłączeniem do Internetu R-Link i siedmiocalowym ekranem. Pod maską znajdą się trzycylindrowe, turbodoładowane silniki. Clio będzie konkurować z niedawno wprowadzonym do sprzedaży Peugeotem 208 oraz mocno trzymającymi się VW Polo oraz Skodą Fabią.