Dookoła kierownicy
Opony to potęga – wśród 10 największych dostawców przemysłu samochodowego aż czterech produkuje opony. Największym jest Continental (drugie miejsce na liście), na czwartym Bridgestone, na siódmym Michelin i na dziewiątym GoodYear.
Continental uzyskał wysoką lokatę dzięki rozbudowanym działom produkującym elektronikę samochodową.
Delphi przygotował sprężarkę klimatyzacji dla zwycięskiego w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans Ferrari 458 Italia GT2. Sprężarka jest o 2,2 kg lżejsza od seryjnej i zużywa o 30 proc. mniej energii. Wyścigowe ferrari nie miało ogrzewania i recyrkulacji powietrza.
Chevrolet w ciągu dwóch lat sprzedał 600 tys. miejskich sparków. Autko jest produkowane w Korei i tam najchętniej kupowane jest w kolorze różowym. W Afryce zazwyczaj wybierany jest czerwony, zielony lub niebieski, natomiast w Polsce czerwony lub zielony. Chevrolet rozpoczął sprzedaż modelu Spark także w USA.
Warszawa jest najbardziej zakorkowanym miastem Europy – wynika z przeprowadzonych w lutym i marcu pomiarów firmy Tom Tom, dostawcy samochodowych nawigacji. Podróż w Warszawie zajmuje o 42 proc. więcej czasu w porównaniu ze swobodnym przejazdem, w Marsylii 41 proc., w Rzymie i Brukseli po 34 proc., w Paryżu 32 proc., w Londynie 27 proc. Średnia dla analizowanych 31 miast wyniosła 24 proc.
Komisja Europejska uważa, że koncerny motoryzacyjne powinny ograniczyć emisję CO2 samochodów w 2025 r. do 70 g/km, co odpowiada spalaniu około 3 l benzyny lub 2,6 l ON na 100 km. Obecnie uzgodniony przez przemysł i KE limit wynosi 130 g, w 2020 r. będzie to 95 g. Normy dotyczą auta o przeciętnej masie około 1300 kg.
W 2013 r. może zniknąć nawet 700 stacji paliw – ostrzega Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego. Powodem jest wejście w życie obowiązku wyposażenia stacji paliw w urządzenia do monitorowania wycieków i zabezpieczenia zbiorników paliwowych. Inwestycje mogą sięgać 100 tys. zł na stację. W Polsce działa około 6700 stacji i Urząd Dozoru Technicznego szacuje, że do końca kwietnia 2012 r. 57 proc. spełniało przyszłe wymagania.
Ford stworzył wirtualną fabrykę aut, aby dzięki komputerowym symulacjom obniżyć koszty i podnieść jakość swoich produktów. Trójwymiarowy obraz fabryki Forda w Walencji jest wykorzystywany np. do badania ergonomii montażu. Koncern już w 1997 r. na ekranach komputerów planował linie produkcyjne.
Spyker wystąpił do sądu w Michigan z wnioskiem o wypłacenie przez General Motors odszkodowania za uniemożliwienie sprzedaży licencji na produkcję Saaba chińskiej firmie Youngman. Spyker uważa, że odmowa GM doprowadziła do upadku Saaba 19 grudnia 2011 r.