W oczach wroga
Propaganda III Rzeszy po zakończeniu kampanii 1939 r. przedstawiała ją jako „spacerek”. Co innego wynika z relacji niemieckich żołnierzy
Podobno uznanie w oczach nieprzyjaciela jest najwyższą formą zadośćuczynienia za żołnierski trud. Jeżeli tak, to polscy żołnierze broniący ojczyzny podczas kampanii 1939 r. spisali się znakomicie. Z zachowanych wspomnień Niemców walczących w Polsce wyłania się bowiem zupełnie inny obraz wojny niż z późniejszych enuncjacji machiny propagandowej Josepha Goebbelsa.
Niemieckie mass media po zakończeniu kampanii 1939 r. robiły wszystko, aby ośmieszyć pokonanego przeciwnika i jego siły zbrojne. Twierdziły, że Polacy bronili się tylko 18 dni, że walczyli fatalnie, wykazali się brakiem kompetencji i ducha bojowego. Wojna miała obnażyć prymitywizm polskiej myśli wojskowej, czego wymownym przykładem miały być rzekome szarże naszych ułanów na czołgi.