Małe SUV-y na kryzys
Małe SUV-y radzą sobie bardzo dobrze, jak widać po osiągnięciach Nissana Quashqai, którego europejska sprzedaż oscyluje wokół 200 tys. sztuk rocznie.
Konkurenta zaprezentowała już Toyota (Urbancruiser), Mitsubishi (model ASX), a wprowadzą Opel (Mokka) oraz Chevrolet pod nazwą Trax. Auto, którego premiera przewidziana jest na paryskim salonie, ma niecałe 4,3 m długości, zaś rozstaw osi liczy nieco ponad 2,5 m. Trax i Mokka są bliźniakami, wykorzystują tę samą płytę podłogową. Małe SUV-y stają się coraz popularniejsze, bo rosnące podatki dla większych modeli sprawiają, że coraz popularniejsze są auta kompaktowe. Trax będzie budowany w Korei w dawnych fabrykach Daewoo. Zostanie wyposażony w silniki benzynowe o pojemności 1,4 l oraz 1,6 l lub diesla mającego 1,7 l pojemności. Diesel pochodzi z tyskiej fabryki Isuzu, która dostarcza silniki także dla małych opli.