Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Coraz czesciej posilki w szkolnej kuchni gotuja prywatne firmy. Ceny rosna. Ubozsi rodzice obawiaja sie, ze nie bedzie ich stac na szkolne obiady. Ale na przyklad rzadzaca w stolicy PO forsuje takie rozwiazania, nie baczac na sprzeciw rodzicow. Ktos w kon

Państwo odwraca się od dzieci

Agnieszka Niewińska

Wciąż nie potrafimy poradzić sobie z trudną sytuacją dzieci w Polsce – wynika z raportu UNICEF. Ponad milion najmłodszych żyje w naszym kraju poniżej granicy ubóstwa

Po raz pierwszy z danych zebranych w 27 krajach UE oraz Norwegii i Islandii wyliczono wskaźnik deprawacji najmłodszych z powodu ubóstwa. Badacze stworzyli 14-punktową listę i sprawdzali, czego w danym kraju rodzice nie są w stanie zapewnić dzieciom. Na liście znalazły się m.in. sprzęt do zabawy na powietrzu, gry edukacyjne, książki, nowe ubrania, dwie pary obuwia, możliwość zjedzenia trzech posiłków dziennie oraz świeżych owoców i warzyw.

Wymienione zostały także dostęp do Internetu, możliwość zapraszania gości do domu czy wyjeżdżania na wycieczki. W badaniu sprawdzano, jaki odsetek dzieci nie ma dostępu do dwóch lub więcej dóbr z listy. Polska znalazła się niemal na końcu zestawienia, z wynikiem 20,9 proc. Dostępu do więcej niż czterech dóbr z listy nie ma w Polsce ponad 10 proc. dzieci, więcej niż pięciu –  8,5 proc. Gorszy wynik zanotowały tylko Portugalia, Łotwa, Węgry, Rumunia i Bułgaria.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy