Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

Zapłacisz machnięciem smartfonem

Aleksandra Stanisławska

Telefon komórkowy zamiast karty płatniczej? Czemu nie, skoro płatności zbliżeniowe tak bardzo upowszechniły się w naszym kraju, że znaleźliśmy się w czołówce europejskiej

Robię zakupy w sklepie osiedlowym, podchodzę do kasy i zamiast karty wyciągam telefon komórkowy. Widząc zdziwione spojrzenie kasjerki, szybko zbliżam aparat do terminalu – bip i transakcja zakończona. Jestem jedną z kilkuset osób testujących obecnie w Polsce system NFC (Near Field Communication), czyli komunikację bliskiego zasięgu w telefonach komórkowych, który dopiero przeciera sobie szlak na rynku. Testy trwają od jesieni ubiegłego roku. Pod koniec tego roku dostępny będzie w kilkudziesięciu nowych modelach smartfonów. To ta sama technologia, dzięki której bezstykowo można płacić kartą – poprzez zbliżenie jej do terminalu.

– Skoro noszę kartę w portfelu, po co mi płacenie smartfonem? – pomyślałam, kiedy usłyszałam o testach.

– Na pewno przypominasz sobie sytuacje, w których nie zabierasz ze sobą karty. A czy przypominasz sobie, kiedy ostatnim razem nie miałaś przy sobie telefonu komórkowego? – zapytał mnie Pedro Sousa, dyrektor działu Płatności Zbliżeniowych i Mobilnych w Visa Europe.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy