Najnowsza interwencja Uważam Rze

Cywilizacja

Przepisy kulinarne

Przetwory

Dżem z zielonych pomidorówz cytrynową nutą

Znakomity do nadziewania rogalików, naleśników i przekładania tortów. Ciekawy i oryginalny dodatek do mięs podawanych na zimno.

Składniki: 1 kg zielonych (niedojrzałych) pomidorów, bardzo twardych i jędrnych, cukier, dwie cytryny najlepiej z cienką skórką (sok i starta skórka), średniej wielkości dwa–trzy słoiczki.

Przygotowanie: Pomidory umyć i pokroić w kostkę, a następnie przełożyć do garnka. Cytrynę sparzyć i zetrzeć z niej skórkę, z pozostałej części wycisnąć sok. Skórkę i sok z cytryny dodać do pomidorów. Gotować na małym ogniu przez blisko trzy godziny, od czasu do czasu mieszając, aż do momentu, gdy wyparuje woda. Powstałą masę przetrzeć przez sito i zważyć. Przełożyć do garnka pomidorową masę i tyle samo dodać cukru. Smażyć aż do osiągnięcia pożądanej konsystencji, najczęściej około godziny. Słoiczki i wieczka sparzyć, osuszyć, napełnić gorącym dżemem, a następnie szczelnie zamknąć. Przechowywać w ciemnym, chłodnym i przewiewnym miejscu, nieotwarty słoik może być przechowywany przez maksymalnie pół roku.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej