Najnowsza interwencja Uważam Rze

Tu i teraz

Co dalej z kinową edukacją?

Jolanta Gajda-Zadworna

Ponad 60 tys. nauczycieli otrzymało materiały edukacyjne związane z filmem „Bitwa pod Wiedniem".

Przygotowało je cenione skądinąd wydawnictwo Nowa Era. I popełniło błąd. Lekcja historii z tym filmem nie powinna się nigdy odbyć.

Pomińmy dyskusyjne wartości artystyczne obrazu Renzo Martinellego. Sugerowanie edukacyjnych walorów filmu, w którym przełomowe dla Europy wydarzenia, zmieszane z elementami fantasy, stają się ledwie pretekstem do średnich lotów przygodowej opowieści, jest jednak nadużyciem.

Obietnicą bez pokrycia jest promowanie obrazu hasłem: „Polskie zwycięstwo, które zmieniło losy świata" i pokazywanie w telewizyjnych zwiastunach uskrzydlonych husarskich szeregów prowadzonych przez skutecznego stratega Jana III Sobieskiego. Tymczasem w filmie postać króla i jego udział w zwycięstwie pod Wiedniem ginie w masie innych wątków. Polski uczeń dowie się z projekcji, że władca Rzeczypospolitej w 1683 r. nie był mężem opatrznościowym Europy, lecz pionkiem w fantastycznej opowieści, w której pierwsze skrzypce grał mnich wspierany na równi przez siły nadprzyrodzone i baśniowe.

Aktualne wydanie Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Artur Osiecki

Brexit mobilizuje regiony

Województwa chcą przyspieszyć realizację nowych programów regionalnych zarówno ze względu na zbliżający się przegląd unijny, jak i potencjalne negatywne konsekwencje wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej