Dookoła kierownicy
W 2014 r. pojawi się nowa generacja mini, która będzie liczyć 11 wersji (obecna pierwotnie miała pięć odmian), spekuluje brytyjska prasa motoryzacyjna. Wśród nowych wersji nadwoziowych pojawią się: minivan, 3-drzwiowy oraz 5-drzwiowy sedan.
Countryman stanie się normalnym SUV-em. Zmiany są możliwe dzięki wprowadzeniu nowej, przednionapędowej platformy dla aut Mini oraz BMW. Pod maską znajdziemy 3-cylindrowe benzynowe i wysokoprężne silniki. Koncern planuje, że w 2020 r. wyprodukuje 980 tys. przednionapędowych modeli w 23 wersjach.
Honda otrzyma małego, miejskiego SUV-a. Jego koncepcyjna wersja została nazwana Urban SUV. Samochód, który będzie konkurować m.in. z Nissanem Juke i Mitsubishi ASX, wykorzysta płytę podłogową modelu Jazz. Auto otrzyma silniki benzynowe o pojemności 1,6 l oraz 1,4-litrowego diesla. Samochód najwcześniej pojawi się w salonach za dwa lata.
Norma czystości spalin Euro VI wejdzie w życie dla nowych aut w 2015 r. Auta będą bardziej ekologiczne i skomplikowane. Pojawią się nowe czujniki, m.in. sadzy w wydechu (niezbędne do kontroli sprawności filtra sadzy), oraz czujniki amoniaku, który pojawia się podczas redukcji spalin mocznikiem. Samochody Euro VI emitują dwa razy mniej zanieczyszczeń od Euro V.
Najszybszym modelem w historii Mercedesa jest zaprezentowany w połowie stycznia w Detroit E 63 AMG. Wersja S ma napęd na 4 koła i 5,5-litrowy silnik o mocy 577 KM. Rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, kombi potrzebuje 0,1 sekundy więcej. Auto może być wyposażone w węglowe tarcze hamulcowe, skuteczniejsze, ale i droższe od żeliwnych.
Fiat przygotowuje zakład w Melfi do produkcji małego Jeepa. Premiera tego modelu zapowiadana jest na 2014 r. Model wykorzysta platformę Fiata 500X, która jest stosowana także w 500L oraz w Punto. Samochód otrzyma silniki benzynowe T-Jet o pojemności 1,4 l oraz 1,6-litrowego diesla. Fiat 500X zastąpi produkowanego w węgierskiej fabryce Suzuki Fiata Sedici.
Lamborghini dostarczyło w 2012 r. 2038 aut, o 30 proc. więcej niż w 2011 r. Klienci kupili 922 sztuki nowego Aventadora, jednak najpopularniejszym modelem pozostaje Gallardo ze sprzedażą 1161 aut. Łącznie marka dostarczyła od początku produkcji ponad 13 tys. Gallardo. W 2012 r. do Europy trafiło 29 proc. aut, do Ameryki 28 proc., Azja i Pacyfik to 35 proc. sprzedaży, natomiast Bliski Wschód i RPA mają 8 proc. udziału w ubiegłorocznej sprzedaży marki.