Najnowsza interwencja Uważam Rze

Biznes

­­Większy, ale lżejszy

Robert Przybylski

W klasie kompaktowej nawet luksusowe marki mają rozbudowaną ofertę: Mercedes, BMW, Audi i Lexus zażarcie walczą o klientów.

Ostatnie słowo należy do Audi, którego 5-drzwiowy A3 właśnie wszedł do sprzedaży. Samochód, choć jest nieznacznie większy od poprzednika (od zderzaka do zderzaka mierzy 4,3 m), jest od niego o 90 kg lżejszy. Taki trik udał się m.in. Mazdzie, Volkswagenowi, Renault, a jego wytłumaczenie jest proste: więcej wysokowytrzymałych stali w karoserii oraz lekkich materiałów. Dzięki wytrzymałym, a cieńszym od wcześniej używanych stalom karoseria nowego A3 jest o 37 kg lżejsza od poprzednika. Aluminiowa maska, zderzak i błotniki są o 11 kg lżejsze, aluminiowy blok silnika benzynowego o pojemności 1,4 l waży zaś 21 kg mniej od żeliwnej konstrukcji. W nowym modelu nie zabrakło elektroniki, która w najbardziej rozbudowanej wersji pozwala kierowcy nawet na dyktowanie SMS-ów.

Wstępniak

Materiał Partnera

Polacy coraz częściej kupują online. Co ich przekonuje do tej formy zakupów?

Kupujemy na potęgę. Rynek dóbr konsumenckich rozwija się dynamicznie, a my – konsumenci – podążamy za najnowszymi trendami. Kupujemy nie tylko więcej, ale i korzystając ze znacznie...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?