Większy, ale lżejszy
W klasie kompaktowej nawet luksusowe marki mają rozbudowaną ofertę: Mercedes, BMW, Audi i Lexus zażarcie walczą o klientów.
Ostatnie słowo należy do Audi, którego 5-drzwiowy A3 właśnie wszedł do sprzedaży. Samochód, choć jest nieznacznie większy od poprzednika (od zderzaka do zderzaka mierzy 4,3 m), jest od niego o 90 kg lżejszy. Taki trik udał się m.in. Mazdzie, Volkswagenowi, Renault, a jego wytłumaczenie jest proste: więcej wysokowytrzymałych stali w karoserii oraz lekkich materiałów. Dzięki wytrzymałym, a cieńszym od wcześniej używanych stalom karoseria nowego A3 jest o 37 kg lżejsza od poprzednika. Aluminiowa maska, zderzak i błotniki są o 11 kg lżejsze, aluminiowy blok silnika benzynowego o pojemności 1,4 l waży zaś 21 kg mniej od żeliwnej konstrukcji. W nowym modelu nie zabrakło elektroniki, która w najbardziej rozbudowanej wersji pozwala kierowcy nawet na dyktowanie SMS-ów.