Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

SB donosi: Spiżowa Dama

Stanislas Balcerac

Hanna Suchocka była premierem tylko 13 miesięcy, za to ambasadorem RP w Watykanie jest już 13 lat.

To imponujące przebicie: rok dolce vita w Rzymie za każdy miesiąc premierowania. Donald Tusk ciężko pracuje jako premier, a ma tylko tydzień wakacji w Dolomitach. Na szczęście podnoszą go na duchu butelki drogiego włoskiego wina wypijane na koszt podatnika.

Wbrew pozorom reprezentowanie Polski w Watykanie nie jest ani łatwe, ani przyjemne. Kwaśniewski, Siwiec i Urban kpili publicznie z Jana Pawła II. Benedykta XVI nachodził z donosami polski mudżahedin, który chciał głowy pewnego ojca redemptorysty. Mało tego, watahy zaatakowały krzyż w Sejmie RP, próbowano zmienić nowym prawem prawa natury, a pewnemu posłowi wyjęto z boku żebro i zrobiono z niego kobietę. Jednym słowem – Sodoma i Gomora.

Ambasador Suchocka dozna szoku po powrocie z Watykanu do Polski. Kiedy wyjeżdżała, istniała generacja JP (Jana Pawła), dzisiaj króluje degeneracja JP (Janusza Palikota). Kwitnie wiara w złotego cielca (Deus Tuskobus). Bicie dzwonów zostało zastąpione przez bicie piany. Dewizę „Bóg, Honor, Ojczyzna" pogrzebano w Smoleńsku. A dziesięć przykazań poszło w niepamięć, szczególnie to siódme: nie kradnij.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Hubert Kozieł

Czy Podesta zadławi się pizzą?

• SPISKOWA TEORIA WSZYSTKIEGO • Wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych były wielkim zwycięstwem zwolenników spiskowej teorii dziejów. Potwierdziły bowiem wiele ich tez

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy