Najnowsza interwencja Uważam Rze

Stówa na litrze

Robert Przybylski

Volkswagen od ponad dekady próbuje zbudować najoszczędniejszy samochód na świecie.

Współwłaściciel koncernu Ferdinand Piech jest inżynierem, który nie boi się trudnych i kosztownych wyzwań. Trzecia generacja Volkswagena spala tylko 0,9 litra ON na 100 km i kosztuje krocie, bo nadwozie wykonane jest z tkanin węglowych – dokładnie tak samo jak  karoseria wycenionych na ćwierć mln euro sportowych aut. Superoszczędny Volkswagen oznaczony XL1 nie jest jednak wielką rewolucją: co prawda waży połowę tego co normalny samochód i ma o połowę mniejszy opór aerodynamiczny, ale za to mieści dwa razy mniej osób, bo tylko dwie. W przeciwieństwie do dwóch pierwszych wersji pasażer siedzi obok, a nie za kierowcą. Hybrydowy samochód z 48-konnym dieslem i 27-konnym silnikiem elektrycznym trafi do małoseryjnej produkcji w Osnabruck, w dawnej fabryce Karmanna.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Piotr BOŻEJEWICZ

Może i koniec, ale nie świata

• TAKO RZECZE [P] •Skoro Obama nawet w części nie okazał się takim cudotwórcą, jak przepowiadali eksperci, to czemu Trump miałby być taki groźny, jak go malują ci sami ludzie?

Adam Maciejewski

Polski kapitał na Kaukazie

Od 2014 r. w Armenii działa fabryka polskiej spółki Lubawa. Nawiązanie współpracy z rządem Armenii było możliwe dzięki promocji naszego przemysłu za granicą, wspieranej przez dotacje z UE