Prowokacja Kii
Frankfurckie studio stylistyczne koreańskiej marki przygotowało koncepcyjny samochód Provo.
Plastycy uważają, że tak może wyglądać crossover segmentu B, który w najbliższych latach będzie się szybko rozwijał z uwagi na małe spalanie. Dlatego klienci chętnie przesiadają się do oszczędnych crossoverów z suvów, minivanów i hatchbacków. Provo jest autem koncepcyjnym, z reflektorami o programowanym snopie światła, dostosowanym do warunków zewnętrznych. Wersja produkcyjna provo – o ile powstanie – będzie niewielkim pojazdem. Koncepcyjny model ma rozstaw osi wynoszący 2,5 m. Marka może dla tego modelu zaoferować całą nową generację turbodoładowanych silników benzynowych o pojemności od 1,0 do 1,6 litra. Kia marzy, aby provo stał się takim przebojem jak nissan juke, którego roczna sprzedaż przekracza 100 tys. samochodów.