Najnowsza interwencja Uważam Rze

Po prostu McFerrin

Grzegorz Benda

Bobby McFerrin to postać wyjątkowa. Jazzowy wokalista o wirtuozerskich umiejętnościach, dzięki którym potrafi jak mało kto naśladować dźwięki i brzmienia wielu instrumentów, a swe ciało traktuje jak pudło rezonansowe.

Swój styl, oparty na bezsłownych, scatowych improwizacjach doprowadził do perfekcji. Już jego debiut z 1982 r. był zjawiskowy. Od falsetu przechodził w najniższe rejestry, co sprawiało wrażenie, jakby jednocześnie występowało kilku wokalistów. Następna płyta „The Voice", przeszła do historii jazzu. Nagrał ją całą bez akompaniamentu i bez nakładania partii wokalnych, ale światową sławę przyniósł mu dopiero utwór „Don't Worry, Be Happy", wykorzystany w filmie „Koktajl". Piosenka trafiła na pierwsze miejsce listy bestsellerowych singli amerykańskiego „Billboardu". Talent i wokalna wszechstronność pozwalają mu na niezwykłą otwartość w budowaniu repertuaru: od piosenek The Beatles poprzez jazzowe standardy aż po utwory z muzyki poważnej. A ze wszystkich jego projektów, w których uczestniczy, zawsze emanuje ogromna radość śpiewania. I takie też doznania przynosi najnowszy album McFerrina. „Spirit You All" (i wszystko jasne) to 13 pereł do kolekcji jazzowej wokalistyki, wśród których są takie rarytasy jak „Joshua" czy „Glory". McFerrin jak zawsze w formie i w fantastycznie zaraźliwym nastroju. Uczta!

Bobby McFerrin
"Spirit You All"
Sony Music

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Edyta Żyła

Doradzą i przeszkolą

Znaczna część unijnych pieniędzy trafia do doradców, którzy pomagają zakładać firmy lub je rozwijać. Przedsiębiorcy mogą więc liczyć na bezpłatne szkolenia, wsparcie doświadczonych mentorów albo pomoc w przygotowaniu strategii marketingowej