Najnowsza interwencja Uważam Rze

Felietony

Pociąg prezesa Kostrzewy

Stanislas Balcerac

Przez wiele lat Szwajcarzy nie wierzyli, że Polak potrafi. W 2009 r. najemnicy ITI z Zurychu przejęli zarządzanie dryfującą spółką TVN.

Ale ostatnio Szwajcarzy nabrali do nas zaufania. W czerwcu 2012 r. szwajcarska firma Stadler Rail dokooptowała do rady nadzorczej prezesa ITI Wojciecha Kostrzewę. Latem ubiegłego roku Kostrzewa starał się o spotkanie z szefem rady nadzorczej PKP Krzysztofem Opawskim, człowiekiem, który może w Łodzi. No i proszę, już w grudniu firma Kostrzewy wygrała półmiliardowy kontrakt na dostarczenie pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, kontrolowanej przez samorząd PO. Skąd Szwajcarzy wiedzieli, że Kostrzewa ma pociąg do pociągów?

Młody Kostrzewa zaczynał od portów, w latach 80. studiował w Kilonii, bazie floty niemieckiej marynarki wojennej. W razie wybuchu wojny z imperialistami wojska PRL miały zaatakować sąsiednią Danię. Kostrzewa był tak dobry w tym, co robił, że po Okrągłym Stole został wyłowiony z Kilonii przez Balcerowicza i mianowany prezesem Polskiego Banku Rozwoju. Później dostawał intratne posady – od BRE Banku po ITI.

ITI szybko topnieje, więc Kostrzewę skierowano na nowe tory. Kiedy Opawski kupi szwajcarskie pociągi Kostrzewy, nasze PKP będą w końcu chodziły jak ministerialny szwajcarski zegarek.

Wstępniak

Materiał Partnera

Jak wdrożyć SAP S/4HANA?

Nowoczesne systemy informatyczne to podstawa dobrze działającego i innowacyjnego przedsiębiorstwa. Dla wielu firm wyzwaniem nie jest wybór systemu ERP, ale jego wdrożenie. Dlaczego? Musi być...

ZAMÓW UWAŻAM RZE

Aktualne wydania Uważam Rze dostępne na www.ekiosk.pl

Komentarz rysunkowy

Felietony

Anna Czyżewska

O wynagrodzeniu bez tabu

Zdecydowana większość pracowników uznaje, że rozmowę o podwyżce powinien zainicjować szef. Polacy nie są mistrzami negocjacji. Strategia biznesowej polemiki to wizytówka przedsiębiorcy